torsdag 22 mars 2012

Trött hund

Bus-Doris drog ner sittdynorna från stolarna i köket häromdagen. Då blev jag lite sur. Men sen visade sig att hon bara ville ligga på dem. Så himla festligt! Inte kan man ligga på golvet bara?! Barbariskt!
(Ibland drar hon ju ner saker bara för att bita och förstöra dem också. Exempelvis våra skor.)



När Doris är trött vill hon somna i ens knä. Just nu är det ganska gulligt, men jag hoppas att hon växer ur det beteendet tills hon blir stor och 30 kilo tyngre. Det kan vara ganska otympligt också märkte vi i fredags när Johans syster+familj var här, och alla skulle äta middag. Men jag var tvungen att sätta mig på golvet för att Doris klagade jättemycket på mig och ville hoppa upp i mitt knä, och alla andras knän också för den delen. Då gav jag mig och lät henne somna i mitt knä. Men när hon väl har somnat kan man lägga henne på golvet så ligger hon kvar och sover, och det är ju bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar