onsdag 4 april 2012

Allt är leksaker!


Allting är Doris leksaker. Förutom våra fötter, händer och strumpor, samt filtar, mattor och handdukar är allt annat också leksaker. Enligt Doris. Exempelvis hittade hon den här jättefestliga brödkaveln! Och eftersom vi har två stycken fick hon behålla den hon hittade. Det gör ingenting.

Andra saker som är roliga är våra burkar. Matlådor och andra småburkar. Och vad som är ännu mer roligt är att Doris kan öppna skåpet där burkarna är!
I lördags när jag var som mest sjuk i hela maginfektions-historian låg Doris och tuggade på ett ben i köket och jag låg i sängen och kved. Johan var uppe på vinden i en sekund. Så hörde jag efter en stund att det inte lät som vanligt när hon tuggade på benet. Så jag gick upp och kollade. Då låg där en söndertuggad liten burk. Bara att plocka bort! Sen presenterade jag benet för henne igen. Inte alls lika roligt som en burk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar