tisdag 26 juni 2012

Midsommar

Jag är inte ett stort fan av Midsommar. Stort sett är jag emot vissa högtider där man måste ha trevligt, för det ligger så mycket förväntningar och man måste göra så mycket. Detta är också anledningen varför jag ogillar Nyår. Så därför blev jag så glad när det visade sig att stugan i Mellbystrand var ledig! Först var det tänkt att jag och Johan skulle vara där själva med Doris, men sen hängde mamma, syster och systers pojkvän med också. Så himla kul! Och tur att vi fick låna grannstugan så att alla fick plats! Fem personer och en hund i en stuga på 10 kvm går faktiskt inte.

Vi åt frukost ute en morgon! Så skönt att vi fick göra det. Det var regnigt på midsommarafton med men midsommardagen satt vi ute! Det var mulet på morgonen men sprack upp på förmiddagen.











Det blev en jättefin helg! På lördagen när det var sol stack jag ut och joggade och direkt efteråt spelade vi pinn-fotboll på stranden. Målet var att skjuta ner motståndarlagets pinne som vi satt i sanden. Det var asjobbigt, att springa i sanden är väldigt svårt! Direkt från fotbollen ner i havet! Och det var svinkallt. Det var så kallt att det gjorde ont, men jag doppade mig! På kvällen öppnade sig himlen, precis när Johans föräldrar (som var i Skummeslöv över helgen) skulle komma och fika, så vi fick klämma in oss i stugan.

Både midsommarafton och midsommardagen satt vi i stugan och spelade spel och snacksade. Väldigt mysigt. Doris låg och sov på golvet också, men mer om Doris och Mellbystrand en annan gång!

1 kommentar: