lördag 9 juni 2012

Operation!

Nu har Doris opererats! Det har gått bra. I torsdags åkte vi till Dalby veterinären klockan halv åtta på morgonen. När vi var framme vägde vi henne (hon väger nästan 19 kg) och veterinären tittade lite på svansen. Sen lämnade vi henne där och jag och Johan åkte runt i Skåne och försökte tänka på andra saker. Vi åkte bland annat till Sjöbo, Sövde och Ikea.

Vid halv två var vi i Dalby igen och hämtade en trött liten tjej med bandage på svansen. När vi kom hem sov hon mestadels och var sur på tratten hon måste ha på sig. Men tratten har vi mest på natten när vi inte kan ha koll på henne. Nu ligger hon exempelvis precis vid mina fötter, så jag ser om hon försöker bita på svansen.

Hon är ganska trött nu. Det kanske beror på de smärtstillande tabletterna eller att hon faktiskt är nyopererad. Hon får ändå inte göra något. Det blir inget bus och inga promenader. Vi tar det lugnt här hemma.Vi går ut och kissar då och då och på sin höjd så busar hon med ett tuggben.

Min lilla skrutta! Jag hoppas att allt går bra med läkningen. Svansen är tydligen lite svårläkt ibland, men jag hoppas hoppas hoppas att allt ska gå bra!






1 kommentar:

  1. Åh lilla gumman! Vad kort svansen blev! Hoppas att det kommer läka fint. Jag längtar efter er alla! Kramar från Gotland

    SvaraRadera